Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu wydało grę planszową „Odkrywcy Internetu”. Adresowana do bibliotekarzy może przydać się też na lekcji w szkole lub do zabawy w domu dla rodziców i dzieci. Celem gry jest ciekawy i prosty sposób na edukację na temat bezpiecznych zachowań w sieci oraz elementów prawa autorskiego. Podczas gry uczestnicy dowiedzą się m.in. jak skonstruować bezpieczne hasło, jak dbać o swój wizerunek w sieci i jak respektować prawa autorskie utworów znalezionych w sieci. Gra przygotowana jest do samodzielnego (kolorowego wydruku), może grać w nią 2 do 4 osób, a jedna sesja zajmuje ok godziny. Grę uzupełniają bogate materiały dodatkowe w tym poradnik dla nauczyciela/bibliotekarza, a nawet plakat promocyjny, który może ułatwić organizację wydarzeń z wykorzystaniem gry.
Obok gry zespół biblioteki i ekspertów oraz ekspertek, który ją tworzył opracował również minikurs e-learningowy pt. Bezpiecznik, który uzupełnia treści w grze. Gra została opublikowana na licencji CC BY-NC-SA czyli do niekomercyjnego wykorzystania (choć możliwe że ostatecznie będzie dostępna na CC BY-SA). Gra może być świetnym uzupełnieniem takich zasobów jak lekcje z Cyfrowej Wyprawki na temat bezpieczeństwa i ochrony prywatności w sieci.
Gra „Odkrywcy internetu”Podobne