Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
PAUart udostępnia ikonograficzne zbiory artystyczne i naukowe z bogatej kolekcji Polskiej Akademii Umiejętności. PAU od 2014 roku digitalizuje swoje zasoby z Gabinetu Rycin, fotografie ze Zbiorów Specjalnych Biblioteki Naukowej PAU i PAN w Krakowie, fotografie z Fototeki Lanckorońskich PAU oraz Archiwum Nauki PAN i PAU w Krakowie. Wszystkich zasobów, które mają z czasem trafić do sieci jest 240 tys. obiektów.
W katalogu PAUart znajdziemy m.in. najcenniejszą w Polsce kolekcją dawnych grafik, która umożliwia poznanie historii rozwoju technik graficznych w Europie od końca XV wieku do końca XIX stulecia. W kolekcji znajdziemy odbitki rycin Hartmanna Schedla, Martina Schongauera, miedzioryty Cristofano Robetty, bogate zbiory twórczości Albrechta Dürera (ponad 300 drzeworytów, miedziorytów i akwafort, w tym sławne cykle drzeworytnicze Apokalipsa, Życie Marii i Mała Pasja oraz tzw. Trzy sztychy mistrzowskie).
Kolekcja zawiera również ryciny z Niderlandów, Anglii i Polski m.in. litografie, drzeworyty sztorcowe i staloryty XIX-wieczne. Do zbiorów PAU trafiły również fotografie, w tym dagerotypy. Większość tych zdjęć związana jest z działalnością Polskiej Akademii Umiejętności lub dedykowane jej jak albumy Awita Szuberta z 1877.
Jak widać po tym krótkim wyciągu z kolekcji PAUart, jej bogactwo, a co ważniejsze dostępność większości materiałów w domenie publicznej, potencjał jej wykorzystania jest ogromny. Cieszy również posiadanie przez PAUart własnej polityki otwartości.
Zbiory Polskiej Akademii Umiejętności
Podobne