Narzędzia Web 2.0 do nauki języka polskiego i nie tylko

Nowe narzędzia cyfrowe na lekcji w szkole to nie tylko podnoszenie atrakcyjności zajęć. Dobrze dobrane i zastosowane mają szanse usprawnić pracę nauczycielom i podnieść ogólną efektywność podczas lekcji. Które wybrać i jak je wykorzystać? Można szukać odpowiedzi w sieci, na dziesiątkach stron i blogów, ale czasem lepiej sprawdzi się “gotowiec” z zebranymi i opracowanymi w jednym miejscu polecanymi rozwiązaniami. Tak działa najnowsza publikacja “Język polski 2.0” Fundacji Edu & More (aut. Doroty Gruzy i Agnieszki Pabiańczyk). Choć dostępna jako PDF, to cała wiedza w środku jest nie tylko praktyczna ale i otwarta (co oznacza, że można na jej bazie tworzyć kolejne poradniki i materiały).

Opracowanie, kierowane do nauczycieli języka polskiego, ale przyda się też w edukacji na innych przedmiotach. W pierwszej zostały omówione bezpłatne i dobrane pod kątem łatwości obsługi narzędzia Web 2.0 m.in. PiZap, PhotoPeach, Padlet, Quizlet, LearningApps, Kahoot!, Quizizz, Tagul i inne. Do każdej aplikacji otrzymujemy pomysły jak je wykorzystać. W drugiej części publikacji znajdziemy konspekty i karty pracy do 18 lekcji polskiego z poziomu A2 i zaplanowanych w formule nauczania mieszanego (blended learning) z użyciem platformy polskijazyk.pl.

Jeśli porady w tym przewodniku od Fundacji Edu & More to dla Ciebie za mało, to polecam cały blog Superbelfrów, gdzie narzędzia Web 2.0 w edukacji omawiane są cały rok.

[button url=”http://www.efundacja.org/uploads/6/6/7/1/66710301/publikacja_jezyk_polski_2.0_-_zastosowanie_nwoczesnych_technologii_w_nauczaniu_j%C4%99zyka_polskiego.pdf” color=”null” type=”null” target=”null”] [/button]

 

 

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu