Narzędzia Web 2.0 do nauki języka polskiego i nie tylko

Nowe narzędzia cyfrowe na lekcji w szkole to nie tylko podnoszenie atrakcyjności zajęć. Dobrze dobrane i zastosowane mają szanse usprawnić pracę nauczycielom i podnieść ogólną efektywność podczas lekcji. Które wybrać i jak je wykorzystać? Można szukać odpowiedzi w sieci, na dziesiątkach stron i blogów, ale czasem lepiej sprawdzi się „gotowiec” z zebranymi i opracowanymi w jednym miejscu polecanymi rozwiązaniami. Tak działa najnowsza publikacja „Język polski 2.0” Fundacji Edu & More (aut. Doroty Gruzy i Agnieszki Pabiańczyk). Choć dostępna jako PDF, to cała wiedza w środku jest nie tylko praktyczna ale i otwarta (co oznacza, że można na jej bazie tworzyć kolejne poradniki i materiały).

Opracowanie, kierowane do nauczycieli języka polskiego, ale przyda się też w edukacji na innych przedmiotach. W pierwszej zostały omówione bezpłatne i dobrane pod kątem łatwości obsługi narzędzia Web 2.0 m.in. PiZap, PhotoPeach, Padlet, Quizlet, LearningApps, Kahoot!, Quizizz, Tagul i inne. Do każdej aplikacji otrzymujemy pomysły jak je wykorzystać. W drugiej części publikacji znajdziemy konspekty i karty pracy do 18 lekcji polskiego z poziomu A2 i zaplanowanych w formule nauczania mieszanego (blended learning) z użyciem platformy polskijazyk.pl.

Jeśli porady w tym przewodniku od Fundacji Edu & More to dla Ciebie za mało, to polecam cały blog Superbelfrów, gdzie narzędzia Web 2.0 w edukacji omawiane są cały rok.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.