Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Jakimś sposobem Facebook, który od kilku lat przekracza każdą możliwą granicę zaufania swoich użytkowników i użytkowniczek w kwestii dbania o ich dane i prywatność, potrafi równocześnie współtworzyć i promować świetne zasoby edukacyjne na temat bezpieczeństwa i ochrony prywatności w sieci.
Stworzone przez instytut naukowy Berkman Klein Center for Internet & Society z Uniwersytetu Harvarda zajmujący się prawami internetowymi, scenariusze lekcji dostępne są w kilku językach (w tym polskim). Można je również swobodnie kopiować i przerabiać dzięki wolnej licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach. 18 scenariuszy, przygotowanych do realizacji zwykle na dłużej niż jedna godzina lekcyjna. Materiały dotyczą takich zagadnień, jak prywatność, tożsamość w sieci, krytyczne podejście do informacji, zabezpieczenia techniczne, dobre samopoczucie w sieci, pozytywne zachowania i angażowanie społeczności w sieci. Lekcje dedykowane są dla uczniów w wieku 11-18 lat.
Scenariusze zbudowane są z opisów dla osoby prowadzącej lekcje, aktywności oraz możliwości uruchomienia od razu ze strony WWW trybu prezentacji (czyli tych slajdów które wyświetlamy klasie z konkretnymi zadaniami lub pytaniami dla nich). Lekcje można prowadzić korzystając ze strony lub pobrać jako pliki PDF z opisem przebiegu lekcji. Do kilku lekcji przygotowane są również dedykowane materiały wideo.
Podobne scenariusze można odnaleźć również w serwisach Cyfrowa Wyprawka (dotyczące prywatności, ochrony danych i prawa w sieci, dla wszystkich poziomów edukacji), Edukacja Medialna (również o ekonomii informacji w sieci) oraz Asy Internetu (o cyberbezpieczeństwie i obywatelstwie cyfrowym, dla szkół podstawowych).
Zobacze scenariusze lekcji o cyberbezpieczeństwie
Podobne